Какви са разликите между видеорегистраторите и системите за мобилно видеонаблюдение?

Какви са разликите между видеорегистраторите и системите за мобилно видеонаблюдение?

В последните месеци все по-активно се говори за използването на видеорегистратори като средство за анализ на възникнали ПТП и контрол на шофьорите. Честно казано сме учудени от често срещаната некомпетентност, която се тиражира в медийните среди. По-неприятното обаче е, че подобни твърдения дори неволно могат да подтикнат частния сектор към неоправдани разходи.

За да не влизаме в дълги технически сравнения, в долната таблица сме се постарали да обобщим най-важните разлики, които всъщност определят преимуществата и недостатъците на всеки един продукт, в зависимост от сферата на използване и предназначението му. В червено сме отбелязали продукта с по-ниски показатели, а в зелено – този с по-добрите.

 

Вид устройство / Характеристики

Видеорегистратор

Система за мобилно видеонаблюдение

Захранване, включване и изключване.

ЗахранванеОт автомобилна запалкаОт инсталацията на превозното средство
СтартиранеПри запалване на двигателяПри запалване на двигателя
ИзключванеСлед гасене на двигателя, до 10 секундиСлед гасене на двигателя, от 30 секунди до неограничен период

Камери.

Брой камери1 или 2До 8 камери
ЛещаПластмасова или стъкленаШестслойна стъклена леща
Влаго и прахо защита на камеритеНеДа
Инфрачервени диоди, покритиеНе/Да, до  15-20смНе/Да, до 3-4 метра
Местоположение на камератаНай-често на челното стъклоНа избрано място в ППС
Отдалеченост на камеритеФиксирани във видеорегистратораДо 36 метра от главното устройство

Резолюция на запис и съхранение.

Резолюция на заснеманеНай-често 1080P (Full HD)Full HD (1920×1080,30fps)
ИнтерполацияДа, при някои моделиНе
Носител на информацияSD карта (32-64GB)SD карта (до 128GB), HDD до 2GB
Време за запис при 1 камера при максимална резолюцияДо 12 часаДо 96 часа
Дублиране на записите на сървърНеДа, до повече от 1 година

Наблюдение в реално време.

Възможност за наблюдениеНеДа
УстройствоНеКомпютър, смартфон или таблет

Защита.

Самостоятелност на елементитеВсички са интегрирани в едноВсеки елемент е отделен от останалите
КорпусПластмасаМетал
Аварийни записиДа, до 10 брояДа, неограничен брой
Презапис на аварийни записиНеДа
Защита на записите с паролаОпция при някои моделиДа
Защита от удар на главното у-воНеДа, метална кутия
Защита от неоторизиран достъпНеДа
Защита на настройкитеНеДа

Допълнителни опции.

Предупреждение за умора на водачаОпция при някои моделиДа
GPS позициониранеОпция при някои моделиОпция при всички модели
МаршрутизацияОпция при някои моделиОпция при всички модели
Дистанционно възпроизвежданеНеДа
Дистанционно изтегляне на запикитеНеДа
Аларми при загуба на сигналНеДа
WiFiОпция при някои моделиДа
Йерархично ниво на достъпНеДа
ЪпгрейдНеДа
Гаранционен срок2 години2 години

 

Както всеки сам може да се убеди, разликите са изключително много и от сериозно естество. Разбира се, преимуществата са очевидни и нямат база за сравнение като полезност, ефективност и надеждност. И това е напълно нормално, защото още при проектирането на продуктите, производителят е заложил определен набор от необходими качества, които те трябва да притежават. И всичко това – на базата на предварително определеното им предназначение.

С оглед на всичко това, като основен извод можем да заявим, че видеорегистраторите са изключително удобни и подходящи, но само за персонална употреба. Когато се говори за контрол и богат архив на случилото се, те за съжаление не могат да бъдат особено полезни. Това, което единствено предлага сигурност, надеждност, дългосрочно ползване и не на последно място – защита, се нарича “система за мобилно видеонаблюдение”.

При толкова много разлики е кощунство да бъде подвеждан който и да било превозвач, че разлики няма и крайно време да „обзаведе” автопарка си с видеорегистратори. Подобно „решение” ще бъде крайно неефективно и ще се установи още при първото тежко ПТП, но нито ще има възможност за сериозен анализ на случилото се, нито някой ще възстанови изразходваните финансови средства на собствениците. Смятаме, че е по-добре да не се „отбива номера” на символична цена, особено вменено като задължение. Много по-разумно е да се използва същият финансов ресурс за иновация в превозното средство и подобряване на безопасността на пътниците и товарите. Затова и сме на мнение, че спекулирането с термините в медийното пространство трябва да бъде незабавно прекратено. А Вие?