На 14 септември 2018г. на второ четене бяха приети промени в Закона за пътищата, като с това измениха и законът за автомобилните превози. Освен интегрирането на обезопасителни колани, депутатите задължиха превозвачите в срок от 18 месеца да оборудват автопарка си с мобилни устройства за видеонаблюдение. Вероятно за повечето от тях тази терминология не е позната и затова ще се опитаме да внесем повече яснота.
Най-общо казано това е едно или няколко свързани устройства, позволяващи видео и аудио записи на подвижни обекти (МПС). Посоките на заснемане са от 1 до 8, като всяка камера заснема независимо от останалите. Файловете се записват върху твърд носител (SD карта или хард диск), има възможност за интегриране на регистрационен номер върху записа, като опция се предлага и GPS приемник, показващ координатите и скоростта на превозното средство. Захранването се осигурява от електрическата инсталация на автомобила.
Към момента в това число влизат повечето модели видеорегистратори, частични любителски решения, както и професионални системи. В предишна статия Ви запознахме защо устройството, познато като видеорегистратор не би вършило добра работа и не се отличава с надеждност. Няма да коментираме всички възможни варианти, тъй като тепърва предстои определянето на конкретни рамки, на които трябва да отговарят задължителните устройства.
Единственото сигурно е, че камери в автобусите и средствата за превоз на пътници ще има , а основната цел е безопасността на пътя. Ние сме на мнение, че резултатът ще е видим и осезаем, стига използваната техника да бъде наистина на необходимото ниво.
Съвсем скоро ще публикуваме и подробна статия, описваща различните технически решения, както и техните преимущества и недостатъци.